Miksi Facebook-sivut eivät riitä ja yritys tarvitsee myös kotisivut?

Onneksi olkoon, jos yritykselläsi on tasaisesti päivittyvät Facebook-sivut tai jokin muu somekanava hallussa, jonka kautta tavoitat potentiaaliset ja nykyiset asiakkaat. Sosiaalisesta mediasta on moneksi ja sitä kannattaa hyödyntää, mutta miksi Facebook-sivut eivät riitä ja yritys tarvitsee myös kotisivut? Alle on listattu viisi hyvää syytä hankkia kotisivut.

1. Vakuuttavuus

Kotisivut antavat yrityksestä ja yrittäjästä ammattimaisen vaikutelman. Kun potentiaalinen asiakas etsii verkosta itselleen palvelun tarjoajaa, on ensivaikutelmalla iso merkitys. Helpoiten se onnistuu hyvien kotisivujen kautta, joilta selviää yhdellä vilkaisulla oleelliset seikat, kuten mitä palveluita tai asioita yritys tarjoaa ja missä se toimii.

2. Kotipesä – jonne kaikki tiet johtavat

Kotisivuja voi ajatella yrityksen kotipesänä, joiden sisältö ja ulkoasu ovat juuri sellaiset kuin itse yrittäjänä haluat. Kotipesä on se paikka, jonne muualta verkosta tai sosiaalisesta mediasta voi ohjata liikennettä, esimerkiksi lukemaan blogia tai tilaamaan uutiskirjeen.

Kotisivut ovat kanava, josta perustiedot ovat helposti kaikkien saatavilla vaikuttavassa paketissa: toimiala, palvelut, sijainti, yhteydenottokanavat ja muut tarvittavat asiat. Kotisivuilla voi myös pitää esimerkiksi blogia, jonka avulla voi jakaa laajemmasti tietoa ja näin vahvistaa kuvaa alan ammattilaisesta.

3. Pysyvyys

Kotisivut ovat pysyvät, Facebook ja muut sosiaalisen median kanavat ovat alttiita heilahtelulle. Voit vaikka miettiä viime vuosien some-skandaaleja, esimerkiksi kun Facebook antoi vihapuheen jatkua rohingya-vähemmistöä kohtaan. (linkki https://yle.fi/uutiset/3-10142437)

Maailman tapahtumat voivat johtaa käyttäjien katoon Facebookista tai muusta sosiaalisen median kanavasta, ja silloin on hyvä, että kotisivut ovat hallinnassasi.

4. Hakkerointi

Somen ikävä ilmiö ovat olleet Instagram-tilien kaappaukset, mutta myös Facebook-sivuja on hakkeroitu. Kannattaakin ottaa tietoturva-asiat huomioon tilejä ylläpidettäessä. (https://fi-fi.facebook.com/help/285695718429403?helpref=faq_content). Yrittäjälle on iso tappio, jos huolella rakennettu yhteisö menetetään sosiaalisessa mediassa.

5. Saavutettavuus – kaikki eivät ole somessa

Kaikki eivät käytä Facebookia. Ja vaikka sivusi olisi kaikille avoin, ei sen käyttäminen ilman sisäänkirjautumista ole herkkua. Kokeile vaikka itse; FB tuputtaa jatkuvasti ehdotuksia kirjautumisesta. Ja toisaalta haluttua tietoa voi olla vaikeaa löytää, jos FB on outo.

Ota yhteyttä ja suunnitellaan yrityksellesi vaikuttavat kotisivut!

Huolia, murheita, turhia toiveita?

Meillä ei tunneta turhia toiveita, joten kirjoita viestisi alle ja jätä yhteystietosi. Sinuun ollaan yhteydessä!